דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכה לשונית לטקסט - החלק השני 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1964 פעמים ]

בחלק הקודם דיברנו על התפוררות הקולקטיביזם התרבותי בעניין האינטרסים החברתיים ובעניין המערכת המשפחתית. בחלק זה נדון בקשרים החברתיים הנובעים מאינטרס, בהתנהלות בני האדם ללא קשר אישי וללא אינטרס ובמעברי המגורים של האזרחים ממקום למקום. 
קשר חברתי הנובע מאינטרס. התלמיד, החייל והסטודנט זקוקים למשענת חברתית מוצקה כדי לשרוד במסגרות השונות. כסטודנט פגשתי עמיתים שישבו במקרה לצדי, וכך קרה שגם כתבנו יחד את העבודות הסמינריונית. הקשר האישי התהדק, אך כאשר הושגה המטרה המשותפת, ניתק הקשר בינינו. בתקופה זו הייתי בקשר אישי עם חברים רבים, אולם כאשר סיימתי את לימודיי באוניברסיטה, פנה כל אחד לדרכו.
ללא קשר אישי וללא אינטרס. כמה פעמים היו רבים מאיתנו עדים למחלוקת שפרצה בין שכנים בבניין מגורים שכמעט הביאה להחלפת מהלומות ביניהם? כמה פעמים היינו עדים לתלונה של דייר המתגורר מתחת לדייר רועש, או לתלונה מפיו של שכן ותיק על דייר אחר שלא שילם את חובו לוועד בית?
דומני שדמי ועד הבית ועלות השיפוצים בבניין יצרו את עיקר המחלוקת בין השכנים. דייר ששילם את דמי הוועד מתעניין לדעת אם יתר הדיירים עשו כן, ונציג ועד הבית המחזיק יומן מפורט שמציין מי שילם דמי ועד, מוכיח למי שמסרבים לשלם כי כולם הסדירו את חובם, ולכן אין כל סיבה שלא יעמדו בתשלום. לעתים נתקל נציג הוועד בביקורת מצדם על תחזוקת הבניין ועל עלותו החודשית, והעוינות בין הצדדים מחריפה.
כיום הדיירים הוותיקים הפסיקו לעקוב אחר תחלופת הדיירים בבניין, והם אינם יודעים אם האדם החולף על פניהם בחדר המדרגות הוא דייר קבע או עובר אורח. השכנים החדשים אינם מעוניינים לפתח קשרים חברתיים עם השכנים הוותיקים, ואף אומרים: "אנו לא נטריד אותם, והם שלא יטרידו אותנו." אלו שכנים היוצאים בבוקר לעבודתם ובשובם עולים במהירות לביתם, ואפילו ברכת "שלום" בחדר המדרגות אינה יוצאת מפיהם.
ממקום למקום. הקדמה הטכנולוגית ואפשרויות התעבורה הקלו על האדם את ההחלטה לעזוב את ביתו לארץ גזרה אחרת, או אל אזור המרוחק ממקום מושבו, והוא חושב שבמקום אחר תבוא לו הישועה. בכל מקום שבו נגור, תמיד נרצה לעבור למקום אחר, ולכן לאדם יש דחף בלתי נשלט למצוא סיבות לעשות כן,6 דחף המשפיע לרעה על הקשר החברתי שלו. אדם שהחליט לעזוב את ביתו ואת חבריו, חושב כי לא יתראה עמם כלל עקב המרחק הגאוגרפי בין מקומות מגוריהם, ועל כן יש לו לגיטימציה לנתק את קשריו עמם. בסביבתו החדשה מנסה האדם להתרגל לחייו החדשים, ומפתח קשרים חלופיים עם עמיתיו לעבודה. כשהאדם אינו זוכה לתמיכה חברתית במקום מגוריו החדש, הוא חוזר אל חיק משפחתו לקבלת תמיכה שכזו, אך אינו מחדש את הקשר עם חבריו, כיוון שרובם כבר עזבו את מקום מגוריהם הקודם.
גם טקסט זה עבר עריכה לשונית.

 

ניר שגב - עורך לשוני וסופר צללים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב